logo

WARUNKI GWARANCYJNE

WARUNKI GWARANCYJNE

Preambuła

Nelf Lakfabrieken BV od wielu lat produkuje wysokiej klasy lakiery, impregnaty i oleje przeznaczone do ochrony i impregnacji drewna, stosowane zarówno w systemie przemysłowego powlekania drewna, jak i do użytku powszechnego metodą profesjonalną. Produkowane lakiery, impregnaty i oleje są poddawane stałej kontroli pod kątem ich odporności na długotrwałe działanie zmiennych warunków atmosferycznych. Dzięki stałemu rozwojowi Produktów i ich udoskonalaniu, Nelf Polska Sp. z o.o. jest w stanie zapewnić swoim Klientom, po spełnieniu wymagań technicznych Producenta oraz przestrzeganiu zasad szczegółowo określonych w niniejszym dokumencie, kartach danych technicznych Produktów, gwarancję jakości na sprzedawane lakiery, impregnaty i oleje. Niniejszy dokument określa obowiązki Nelf Polska Sp. z o.o. (Sprzedającego) oraz Kupującego, w szczególności: zasady zastosowania i sposobu użycia lakierów, impregnatów i olejów, użytkowania, przeglądów, konserwacji i renowacji elementów stolarki ogrodowej, otworowej i innej pokrytej tymi lakierami, impregnatami i olejami, jak i inne istotne obowiązki.

§ 1

1. Nelf Lakfabrieken BV w Holandii (Producent) udziela gwarancji jakości lakierów, impregnatów i olejów linii Nelf & Koopmans dostępnych w ofercie sprzedażowej Nelf Polska Sp. z o.o. (zwanych dalej „Produktem” bądź „Produktami”).
2. Okres gwarancji jakości Produktów wynosi dwa lata od dnia ich zakupu od Sprzedającego.

§ 2

1. Warunkiem obowiązywania udzielonej gwarancji objęte jest zastosowanie Produktu zgodnie z zaleceniami Gwaranta (podanymi na opakowaniu i w karcie technicznej Produktu) oraz spełnienie pozostałych warunków określonych w niniejszej gwarancji.
2. Gwarancją objęte jest wymalowanie Produktem surowego, litego drewna (z wyłączeniem materiałów drewnopochodnych), o określonej w karcie technicznej Produktu wilgotności, na które została nałożona zalecana ilość warstw Produktu, w zalecanym odstępie czasowym, z uwzględnieniem zasad opisanych w punkcie 3 i 4 niniejszego paragrafu.
3. W przypadku drewna użytkowanego na zewnątrz, narażonego na biokorozję (grzyby powodujące rozkład drewna oraz owady żerujące w drewnie), należy wcześniej zabezpieczyć go gruntującym impregnatem technicznym linii Koopmans.
4. Wszelkie wytyczne zawierające wskazówki, w jaki sposób właściwie przygotować podłoże, nałożyć Produkty oraz użytkować, dokonywać przeglądów, konserwacji i renowacji elementów pomalowanych Produktem, znajdują się w kartach technicznych Produktów, dostępnych w Nelf Polska Sp. z o.o. oraz na stronie www.koopmans.pl.
5. Gwarancją objęte są wszystkie Produkty zakupione na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Gwarancja obejmuje wyłącznie terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 3

1. Warunkiem realizacji przez Sprzedającego uprawnień gwarancyjnych jest wypełnienie przez Kupującego oraz odbiorcę końcowego Produktów warunków zastosowania i sposobu użycia Produktów oraz użytkowania, przeglądów, konserwacji i renowacji elementów stolarki ogrodowej i innej pokrytej Produktami z uwzględnieniem postanowień niniejszego dokumentu.
2. Produkt powinien być stosowany zgodnie z informacjami zawartymi w karcie danych technicznych Produktu oraz zgodnie z rekomendacją otrzymaną od doradcy technicznego bądź przedstawiciela Sprzedającego.
3. W razie wątpliwości co do warunków opisanych w ust. 2 należy skontaktować się z doradcą technicznym bądź przedstawicielem Sprzedającego.
4. Wszelkie nietypowe konstrukcje czy zastosowania należy indywidualnie uzgodnić z doradcą technicznym bądź przedstawicielem Sprzedającego.
5. Kupujący oświadcza, że zapoznał się z warunkami, o których mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu i je akceptuje. Kupujący zapewnia również, iż odbiorca końcowy Produktu zapozna się z tymi warunkami, co będzie równoznaczne z ich akceptacją.
6. Gwarancja dotyczy wyłącznie oryginalnych Produktów marki Nelf & Koopmans, zapakowanych w oryginalne puszki.
7. Wyłącza się przepisy dotyczące rękojmi za wady Produktów.

§ 4

1. Sprzedający będzie zobowiązany z tytułu gwarancji wyłącznie po przedstawieniu przez Kupującego:
– czytelnie i poprawnie wypełnionego Formularza Zgłoszenia Reklamacyjnego oraz
– ważnego dowodu zakupu z datą sprzedaży reklamowanego Produktu (faktura lub dokument WZ).
2. Sprzedający może odmówić realizacji uprawnień gwarancyjnych w przypadku stwierdzenia niezgodności danych z dokumentacji przedstawionej przez Kupującego z danymi wynikającymi z dokumentacji Sprzedającego.

§ 5

1. Wszystkie reklamacje, w szczególności dotyczące jakości, ilości, koloru, wagi, opakowania i ceny Produktu, mogą być składane Sprzedającemu jedynie w formie pisemnej, na obowiązującym Formularzu Zgłoszenia Reklamacyjnego, dostępnym w Nelf Polska Sp. z o.o. oraz na stronie www.koopmans.pl. Reklamacje odbiorców końcowych Produktu składane będą do Sprzedającego wyłącznie za pośrednictwem Kupującego.
2. Zgłoszenie reklamacyjne należy wysłać w formie pisemnej:

  • listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres:
    Nelf Polska Sp. z o.o.
    ul. Chełmońskiego 10
    51-630 Wrocław

bądź

3. Do zgłoszenia reklamacyjnego należy dołączyć kopię dowodu zakupu.
4. Wszelkie reklamacje dotyczące jakości, ilości, koloru, wagi oraz opakowań i ceny Produktu mogą być zgłaszane Sprzedającemu w ciągu 5 dni roboczych od daty dostarczenia Produktu Kupującemu.
5. Reklamacje dotyczące jakości oraz koloru dostarczonych Produktów, które nie mogą być stwierdzone niezwłocznie po odbiorze dostawy przez Kupującego, mogą być zgłaszane, w okresie gwarancji, w ciągu 5 dni roboczych od wykrycia nieprawidłowości.
6. W przypadku stwierdzenia, w okresie gwarancji, wady Produktu na powierzchniach pokrytych Produktem, Kupujący w terminach określonych w ust. 5 niniejszego paragrafu zawiadomi o tym Sprzedającego.
7. Formularz Zgłoszenia Reklamacyjnego powinien zawierać wszelkie niezbędne informacje dotyczące przedmiotu reklamacji.
8. Nieudzielenie informacji, o których mowa w ust. 7 niniejszego paragrafu może opóźnić przebieg procedury reklamacyjnej.
9. Za dzień zgłoszenia reklamacji złożonej w formie listu poleconego przyjmuje się dzień, w którym został on doręczony Sprzedającemu; w przypadku zastosowania drogi elektronicznej – dzień, w którym Sprzedający otrzymał formularz przesłany przez Kupującego, przy czym Sprzedający zobowiązany jest potwierdzić otrzymanie zgłoszenia reklamacyjnego w formie wiadomości e-mail przesłanej na adres poczty e-mail Kupującego, podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
10. W terminie 15 dni roboczych, licząc od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego, Sprzedający udzieli Kupującemu pisemnej odpowiedzi, przesłanej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres podany w zgłoszeniu reklamacji, odnośnie przyjęcia / odmowy przyjęcia reklamacji. W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne zostało złożone drogą elektroniczną, Sprzedający uprawniony będzie do udzielenia odpowiedzi w formie listu poleconego za potwierdzeniem odbioru albo w formie elektronicznej (przesłanej na adres e-mail podany w zgłoszeniu reklamacyjnym).
11. Do terminu wskazanego ust. 10 niniejszego paragrafu nie wlicza się okresów niezbędnych do wezwania Kupującego do uzupełnienia braków zgłoszenia reklamacyjnego, o których mowa w ust. 12 niniejszego paragrafu.
12. Jeżeli zgłoszenie reklamacyjne zawiera braki, Sprzedający wezwie na piśmie Kupującego do uzupełnienia braków zgłoszenia, w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania. Wezwanie zostanie wysłane przez Sprzedającego listem poleconym za potwierdzeniem odbioru bądź drogą elektroniczną, w zależności od trybu komunikacji z Kupującym odnośnie zgłoszenia reklamacyjnego. W przypadku drogi elektronicznej termin jest liczony od dnia, w którym Kupujący potwierdzi Sprzedającemu w formie wiadomości e-mail odbiór wezwania do uzupełnienia braków do dnia, w którym Sprzedający potwierdzi Kupującemu w formie wiadomości e-mail odbiór uzupełnionych dokumentów. W przypadku korespondencji za pośrednictwem listu poleconego, termin jest zachowany, jeśli Kupujący nada pismo z uzupełnieniem braków przez operatora pocztowego, przed jego upływem. W przypadku bezskutecznego upływu terminu do usunięcia braków zgłoszenia reklamacji, zgłoszenie reklamacji nie zostanie rozpatrzone. Wezwanie do uzupełnienia braków wysłane przez Sprzedającego powinno nastąpić niezwłocznie po wykryciu braków, nie później jednak niż w ciągu 5 dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacyjnego.
13. Sprzedający, w ciągu 10 dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacyjnego bądź daty uzupełnienia braków w zgłoszeniu reklamacyjnym, zobowiązuje się do przeprowadzenia oględzin elementów pokrytych reklamowanymi Produktami. Sprzedający zastrzega sobie prawo oceny i kwalifikacji wad. Uniemożliwienie przez Kupującego dokonania oględzin traktuje się jako rezygnację z reklamacji.
14. W przypadku zaistnienia wątpliwości czy reklamacja spowodowana jest wadliwością Produktu (nie wynika to jasno z oględzin, dokumentacji czy zdjęć) konieczne jest przekazanie Sprzedającemu wycinka reklamowanego elementu. Sprzedający przekazuje reklamowany wycinek Producentowi w celu przeprowadzenia analizy. W tym przypadku okres rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego wydłuża się o czas prac u Producenta.
15. Analizę dokonaną przez laboratorium Producenta uznaje się za ostateczną, a jej wyniki za wiążące.
16. Wszystkie naprawy i przeróbki elementów pokrytych reklamowanymi Produktami, wykonane przez osoby nieupoważnione przez Sprzedającego powodują wygaśnięcie praw Kupującego z tytułu gwarancji.
17. Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji w każdym przypadku zastosowania i użycia Produktów, użytkowania, konserwacji i renowacji elementów pokrytych Produktami, w sposób niezgodny ze wskazówkami zawartymi w karcie danych technicznych Produktu lub też z rekomendacjami otrzymanymi od doradcy technicznego bądź przedstawiciela Sprzedającego.
18. Niezależnie od tego czy zgłoszenie reklamacyjne zostanie rozpatrzone w sposób pozytywny czy negatywny, Sprzedający zobowiązany jest powiadomić Kupującego o jego wynikach w formie pisemnej w terminie i trybie postępowania zgodnie z ust. 10 niniejszego paragrafu.
19. Sprzedający odmówi przyjęcia reklamacji, w razie niezastosowania się Kupującego do wymagań wskazanych w paragrafie 2, 3, 4, 5, 7 niniejszego dokumentu.

§ 6

1. W razie ujawnienia się w okresie gwarancji wad Produktu, w przypadku uznania zasadności zgłoszenia reklamacyjnego, Sprzedający dostarczy Produkty wolne od wad.
2. Produkty wolne od wad zostaną przekazane przez Sprzedającego w terminie 10 dni roboczych, liczonych od dnia pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego, na adres wskazany przez Kupującego, w ilości odpowiadającej wielkości reklamacji.
3. Upoważniony pracownik Sprzedającego skontaktuje się z Kupującym w celu ustalenia sposobu przekazania Produktu, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu.
4. W przypadku wymiany Produktu na wolny od wad, gwarancja jakości na ten Produkt biegnie od nowa, rozpoczynając swój bieg od chwili wydania Kupującemu Produktu wolnego od wad. W przypadku wycofania z produkcji reklamowanej wersji kolorystycznej Produktu, Sprzedający wyda inną dostępną wersję kolorystyczną Produktu, wybraną przez Kupującego.
5. Niezależnie od dostarczenia Produktu wolnego od wad, Sprzedający odpowiada za szkody wyrządzone Kupującemu Produktem wadliwym do wysokości 3,5-krotności wartości netto wadliwego Produktu.

§ 7

1. Gwarancja obejmuje zastosowanie i użycie Produktów na stolarce ogrodowej i innej spełniającej następujące warunki:

– pomalowanej zgodnie z zaleceniami zawartymi w kartach danych technicznych Produktów czy rekomendacjami otrzymanymi od doradcy technicznego bądź przedstawiciela Sprzedającego,
– użytkowanej i konserwowanej zgodnie z instrukcją przeglądów, konserwacji i renowacji.

2. Gwarancja Producenta nie obejmuje:

– Produktu użytego w momencie, gdy jego termin przydatności upłynął,
– Produktu nabytego po obniżonej cenie z uwagi na jego niepełnowartościowość,
– sytuacji, gdy transport i przechowanie Produktu odbywa się wbrew zaleceniom Producenta, dostępnym na opakowaniu Produktu oraz w jego karcie technicznej,
– sytuacji, gdy podłoże zostało przygotowane niezgodnie z zaleceniami z karty technicznej Produktu,
– aplikacji Produktu niezgodnej z zaleceniami z karty technicznej Produktu,
– sytuacji, gdy aplikacja odbyła się w warunkach atmosferycznych niezgodnych z kartą techniczną Produktu albo na podłożach, które mają wpływ na obniżenie trwałości powłoki malarskiej (tj. np. na których zalega śnieg, deszcz, czy na podłożu z ubytkami),
– sytuacji, gdy zużycie Produktu w trakcie aplikacji było niezgodne z zaleceniami podanymi na opakowaniu oraz w karcie technicznej Produktu,
– sytuacji, gdy wymalowania nie zostały odpowiednio zabezpieczone przed uszkodzeniem powstałym w trakcie wykonywania innych prac (np. podczas montażu, wszelkich prac budowlanych i innych),
– uszkodzeń powstałych z powodu nieodpowiedniego zastosowania silnie działających środków czyszczących oraz silnie przywierających taśm ochronnych,
– innych uszkodzeń mechanicznych,
– sytuacji, gdy powierzchnia pomalowana poddana zostanie długotrwałemu działaniu wilgoci czy agresywnemu środowisku (np. otoczenie przemysłowe, bezpośrednia bliskość drogi o dużym natężeniu ruchu, bezpośrednio obszary nadmorskie, zanurzenie w wodzie, zakopanie w ziemi, wysokie temperatury – powyżej 50°C),
– sytuacji, gdy powierzchnia drewna została zainfekowana skażeniem biologicznym (owad, sinizna, pleśń, grzyby) jeszcze przed pomalowaniem,
– sytuacji, gdy uszkodzenie wymalowania jest skutkiem zmian zachodzących w samym podłożu (np. infekcja i wypaczenie drewna, pękanie, naturalna zmiana koloru i połysku w trakcie upływu czasu, uwalnianie substancji chemicznych: tanin, żywic itp.),
– sytuacji, gdy ze względu na swój kształt, cechy lub wielkość powierzchnie drewniane odznaczają się szczególnym stopniem trudności w zakresie przygotowania podłoża i aplikacji Produktu,
– sytuacji, gdy drewno narażone było na eksploatowanie w warunkach utrudnionego spływania wody z zabezpieczonej powierzchni,
– sytuacji, gdy powierzchnia pomalowana była niewłaściwie eksploatowana, tj. nie w sposób i nie dla celów, dla których się jej zwyczajowo używa,
– w przypadku, gdy pomalowana powierzchnia została uszkodzona na skutek działania siły wyższej (gradobicie, burza, pożar, powódź, wichury, dewastacja itp.),
– sytuacji, gdy uszkodzenia drewna powstały od strony elementów / powierzchni drewna niezabezpieczonych Produktem,
– sytuacji, gdy pogorszenie się stanu malowanej powierzchni spowodowane jest nieodpowiednim zabezpieczeniem przed korozją metali w wymalowanym elemencie,
– zniszczeń / degradacji z braku konserwacji i renowacji,
– zabrudzeń powierzchni spowodowanych normalnym użytkowaniem,
– normalnego zużycia eksploatacyjnego i mniejszych usterek nie rzutujących na użytkowanie wyrobu pomalowanego Produktem,
– różnic w odcieniach silnie uzależnionych od gatunku drewna, jego wilgotności, chłonności, gęstości ułożenia słojów,
– naturalnych zmian barwy drewna spowodowanych działaniem promieni słonecznych,
– cech wynikających z zastosowania drewna iglastego jak np. wyciek żywicy,
– przebarwień i uszkodzeń powstałych w wyniku pęcznienia drewna spowodowanego względną wilgotnością powietrza w czasie budowy przekraczającą 70%,
– innych przyczyn zawinionych przez użytkownika, w tym niedbałość użytkownika,
– za które nie uiszczono należności,
– użytych na materiałach znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

3. Gwarancja nie obejmuje sytuacji, w których Produkt użytkowany jest na skalę przemysłową lub przy wykorzystaniu metod przemysłowych. Za takie przypadki należy rozumieć zastosowanie Produktu w zakresie i celu, w jakim dany podmiot prowadzi działalność gospodarczą z wyłączeniem zastosowania Produktu na własny użytek.
4. W przypadku opisanym w ust. 3 niniejszego paragrafu, Sprzedający przewiduje możliwość udzielenia gwarancji, jednakże jej warunki będą każdorazowo ustalane indywidualnie z danym podmiotem.
5. Obowiązki Sprzedającego ograniczają się do wyraźnie wskazanych w niniejszym dokumencie.

Powyższe warunki gwarancji obowiązują od dnia 01.09.2024

Nelf Polska Sp. z o.o.